Čvc 14, 2020
50 Views

Hungaroring – Maďarská Grand Prix Formule 1

Written by

Hungaroring je pro řidiče považován za velmi náročný a těžký, ale také za jednu z nejbezpečnějších závodních tratí ve Formule 1. Okruh přináší výhodu umístění tratě, strategii boxů a vysoký přítlak. Předjíždění je obtížné, pokud řidič vpředu nedělá chybu, takže kvalifikace je opravdu důležitá a musíte začít od nejvyšší úrovně mřížky, jak je to možné. Chlazení je v Maďarsku často problém kvůli nedostatku rovinek a v Maďarsku je v této roční době obvykle docela horké. Neustálé zatáčení vyžaduje na pneumatikách poptávku, protože to způsobuje vysoké teploty, a to v kombinaci s vysokou teplotou kolejí může vést k problémům s puchýřením.

🏎 Aktuální výsledky Formule 1 🏎

Někteří řidiči si myslí, že Hungaroring je ve stylu podobný Circuit de Monaco, kvůli jeho těsným a krouceným rohům. Lewis Hamilton řekl: „Hungaroring je pro řidiče jeden z nejnáročnějších okruhů, protože jste zaneprázdněni celým kolem.“. Motory běží pouze na plný plyn po dobu asi 55 procent kola, což je druhé nejnižší procento sezóny po Monaku. Průměrná rychlost kola je asi 200 km / h, maximální rychlost se blíží 300 km / h. Maďarský závod je jedním z nejvyšších přítlakových závodů v kalendáři.

🏎Kalendář Formule 1🏎

Okruh se nachází nedaleko Budapešti. Vzhledem ke své jedinečné poloze v malém údolí je asi 80 procent z 4,38 kilometrů dlouhé závodní dráhy vidět z kterékoli části tribun. Jako zajímavost lze uvést, že Maďarská Grand Prix 1986, kterou vyhrál Nelson Piquet pro Williams, byla první Grand Prix Formule 1, která se odehrála za železnou oponou. Závodu se zúčastnilo 200 000 lidí z východní i západní Evropy. Od roku 1986 je Maďarsko v kalendáři Formule 1 každý rok a organizátoři mají smlouvu do roku 2021.

Article Categories:
F1 okruhy